Pense – i wiesz więcej

Miejsce w Internecie gdzie znajdziesz najlepsze informacje w co na siebie założyć w momencie kiedy nie masz pomysłu.

Co nosić pod kombinezonem motocyklowym

Co nosić pod kombinezonem motocyklowym

Jeśli planujesz nosić kombinezon motocyklowy, zawsze powinieneś zakładać odpowiednią bieliznę. Bielizna termoaktywna to świetne rozwiązanie, jeśli planujesz nosić ją w upalne dni lub gdy zrobi się zimno. Te oddychające, odprowadzające wilgoć body zapewnią ciepło Twoim nogom i chłód stopom, a ponadto są na tyle elastyczne, że nie krępują ruchów. Możesz też wybrać parę kombinezonów kompresyjnych, które zapewnią Ci chłód i wygodę podczas jazdy.

Dżinsowe spodnie do jazdy konnej są wygodniejsze niż skórzane lub syntetyczne

Dlaczego spodnie dżinsowe są lepsze niż syntetyczne lub skórzane? Odpowiedź jest prosta: są trwalsze i wygodniejsze. Spodnie motocyklowe to świetny wybór pod kombinezon motocyklowy, ponieważ mogą służyć jako spodnie robocze. Oprócz tego, że są wygodniejsze, powinny być także uniwersalne i wytrzymałe, co oznacza, że można je nosić o każdej porze roku, niezależnie od temperatury. Jeśli nie jesteś wielkim fanem spodni z mankietami, będziesz mógł dostosować się do pogody dzięki niewielkiej zmianie w spodniach do jazdy.

Materiał, który sprawia, że spodnie jeansowe są wygodne, pochodzi z bawełny. Umożliwia on cyrkulację powietrza, dzięki czemu jeźdźcom jest chłodniej niż w przypadku spodni syntetycznych lub skórzanych. Sam denim nie zapewnia praktycznie żadnej ochrony przed uderzeniami, ale jest produkowany z panelami z Kevlaru zapewniającymi ochronę na biodrach i kolanach. Są one również wyposażone w wyściółkę pochłaniającą uderzenia. Podczas gdy syntetyczne i skórzane spodnie jeździeckie są bardziej oddychające, spodnie jeździeckie z denimu są znacznie wygodniejsze.

Skórzane lub syntetyczne spodnie jeździeckie są droższe niż spodnie jeździeckie z denimu. Przyzwoita para może kosztować nawet 250 USD, ale jeśli chcesz mieć sprzęt najwyższej jakości za rozsądną cenę, możesz wybrać spodnie jeansowe. Jeśli jednak dojeżdżasz do pracy, spodnie jeansowe są dla Ciebie najlepszym rozwiązaniem. Możesz kupić jeansy lub spodnie jeansowe do noszenia pod garniturem, które są znacznie praktyczniejsze do codziennego użytku.

Jeśli nie jesteś pewien, czy spodnie jeansowe do jazdy konnej są dla Ciebie odpowiednim wyborem, zawsze powinieneś sprawdzić szczegóły. Powinieneś sprawdzić, czy jeansy jeansowe, którymi jesteś zainteresowany, posiadają certyfikat CE chroniący kolana. Spodnie te mają także wkładki o poziomie CE w obszarze kolan. Należy zwrócić uwagę na inne cechy, takie jak kieszenie. Skórzane dżinsy są często krzykliwe i nie zapewniają żadnej formy ochrony.

Dżinsy kevlarowe są lepsze od zwykłych dżinsów

Spodnie motocyklowe są wykonane tak, aby chronić Cię przed otarciami i przebiciami. Dżinsy nie są zbyt przewiewne i nie są wygodne podczas jazdy w gorące dni. Ale jeśli jeździsz na motocyklu z ochroną kevlarową, jeansy mogą ochronić Cię przed wszystkim – także przed przebiciem. Kilka marek spodni motocyklowych wypuściło na rynek jeansy z kevlarową podszewką, które są wygodne, oddychające i ochronne.

Kevlarowe jeansy motocyklowe zapewniają przyzwoity poziom ochrony, ale nie wyglądają jak spodnie motocyklowe, gdy nie jesteś na motocyklu. Chociaż nie są tak fajne jak zwykłe dżinsy, nadal są dobrym rozwiązaniem do jazdy po ulicach, zwłaszcza dla tych, którzy nie jeżdżą szybko. Są również bardziej odporne na ścieranie niż dżinsy, a także chronią przed rozlaniem i poplamieniem.

Jeśli nie jesteś pewien zalet Kevlaru, zawsze możesz kupić parę dżinsów jeździeckich Drayko. Występują one w dwóch różnych modelach, oba z ochroną CE. Oba mają kieszenie na zbroję kolanową i nie wyglądają źle. Te jeansy motocyklowe są wykonane z Kevlaru z certyfikatem CE. Jeśli obawiasz się, że zostaniesz rozerwany, rozważ jeansy Drayko. Posiadają one certyfikat CE i nie wyglądają zbyt źle, więc mogą służyć jako druga para pod kombinezon motocyklowy.

Drift Jeans to kolejna opcja spodni motocyklowych. Są one wykonane z podszewką z kevlaru w kolanach i na biodrach. Drift jeansy mają duże logo Drayko na tylnych kieszeniach. Drift jeans mają także duże logo Drayko na każdej nogawce. Dżinsy Drift są podobne do Levi’s 501, ale są wykonane z kevlaru zamiast dżinsu.

Równie Ciekawe:   Co nosić z ciemnymi jeansami

Body kompresyjne pochłaniają pot

Pod kombinezony motocyklowe, body kompresyjne mogą zapewnić dodatkową ochronę nóg motocyklisty. Materiał spodni motocyklowych jest zwykle wykonany z wytrzymałej skóry lub nowoczesnych materiałów tekstylnych, wzmocnionych ciężkimi szwami i pancerzem. Idealnie byłoby, gdyby spodnie motocyklowe były noszone z kompresyjnymi legginsami lub szortami. Taka odzież odprowadza pot i pomaga zatrzymać ciepło ciała. Większość odzieży kompresyjnej zapewnia także dodatkową ochronę.

Odzież kompresyjna najlepiej sprawdza się w gorących warunkach pogodowych. Mają one doskonałe właściwości odprowadzania wilgoci, dzięki czemu utrzymują stałą temperaturę ciała kolarza i pozwalają uniknąć nieprzyjemnych objawów. Wybieraj odzież wykonaną z poliestru lub polipropylenu, która pochłania pot i zapewnia chłód. Nie używaj bawełny jako warstwy podstawowej. Bawełna pochłania pot i jest nieporęczna, przez co niewygodna w noszeniu. Unikaj noszenia dżinsów pod kombinezonami motocyklowymi, ponieważ nie zapewniają one odpowiedniej mobilności i oddychalności.

Są elastyczne i umożliwiają pełny zakres ruchów

Choć dopasowanie nie jest tak ważne jak wytrzymałość fizyczna, komfort jest istotnym czynnikiem. Zakres ruchu, jaki może wykonać kolarz, ma zasadnicze znaczenie dla maksymalizacji bezpieczeństwa. Kombinezon wyścigowy o krótkiej talii może rozpraszać uwagę podczas jazdy. Ważne jest także, aby znać rozmiar i ograniczenia wagowe swojego kombinezonu motocyklowego. Aby dobrać odpowiedni rozmiar, skonsultuj się z lokalnym sklepem motocyklowym.

Bez względu na to, czy nosisz plecak z paskiem do mocowania na plecach, czy kurtkę z wbudowanym pancerzem, pancerz chroni odcinek piersiowy kręgosłupa, który rozciąga się od górnej części pleców do dolnej części klatki piersiowej. Badania wykazują, że noszenie kasku zmniejsza ryzyko śmierci o 37 procent. Koszt hospitalizacji rowerzystów z urazami głowy wyniósł średnio 43 214 USD. Koszty hospitalizacji wzrosły o 78 procent, gdy zniesiono przepisy dotyczące kasków.

Mają poduszki powietrzne

Jeśli kiedykolwiek uczestniczyłeś w wypadku samochodowym i chciałeś mieć poduszkę powietrzną, nie jesteś sam. Dostępne są kamizelki motocyklowe z poduszką powietrzną, które mogą chronić Ciebie i Twoich pasażerów przed nadwyrężeniem szyi, urazami głowy i nie tylko. Jednak w przeciwieństwie do tradycyjnych motocyklowych kamizelek z poduszką powietrzną, te urządzenia nie wymagają specjalnego kombinezonu motocyklowego, aby Cię chronić. Większość kamizelek z poduszkami powietrznymi zakłada się po prostu na kurtkę lub kombinezon motocyklowy.

Najbardziej zaawansowane kamizelki zawierają dwa kanistry z gazem, które wydzielają poduszki powietrzne. Jeden z tych kanistrów jest używany w trybie ulicznym i torowym. W razie zderzenia obie poduszki zadziałają jednocześnie. Technologia ta jest droga, ale koszt rachunku za pobyt w szpitalu w USA jest znacznie niższy niż koszt kamizelki z poduszką powietrzną do motocykla. Dlatego jest warta swojej ceny. W razie wypadku wymiana kombinezonu na nowy będzie Cię kosztować więcej niż kilka dolarów.

W zderzeniach motocyklowych większość kolizji to zderzenia czołowe. Są jednak motocykliści, którzy doznają obrażeń w wyniku zderzeń przez wysokie szyby. Poduszki powietrzne mogą pomóc w zapobieganiu takim obrażeniom, zmniejszając prędkość motocyklisty w momencie, gdy spada on z motocykla. Do niedawna tylko Honda produkowała motocykle z poduszkami powietrznymi. Inni konstruktorzy mogli się wahać ze względu na większą wagę i koszty.

System poduszek powietrznych w nowoczesnych motocyklach jest niezależny od motocykla i działa jako oddzielny system bezpieczeństwa, podczas gdy wczesne wersje miały linkę przymocowaną do ciała kierowcy, która działała jak mechanizm awaryjnego zatrzymania. Gdy motocyklista upadał, linka była pociągana, co uruchamiało system poduszek powietrznych. Celem systemu jest ochrona rowerzysty przed obrażeniami i zmniejszenie urazów, dlatego poduszki powietrzne muszą reagować szybko, nie powodując dodatkowych zagrożeń i niepotrzebnych pożarów.

Podobne

Udostępnij