Jeśli chcesz wyglądać na nim jak najlepiej, powinieneś znać dress code obowiązujący na bankiecie firmowym. Należy zachować równowagę pomiędzy elegancją a powściągliwością. Istnieje kilka różnych sposobów, aby urozmaicić swój strój i dodać do niego odrobinę koloru. Można także wybrać spódnicę ołówkową. Jeśli jesteś kobietą, powinnaś założyć sukienkę, która zakrywa kolana. Mężczyźni powinni nosić płaszcz i krawat.
Kod ubioru na bankiet firmowy
Jeśli bankiet firmowy odbywa się co roku, prawdopodobnie obowiązuje na nim dress code. Aby dowiedzieć się, jaki rodzaj stroju jest odpowiedni, należy zapytać gospodarza imprezy. Ogólnie rzecz biorąc, ciemne garnitury i brudne ubrania nie są odpowiednie. Mężczyznom zaleca się noszenie kamizelki pasującej do marynarki. Krawaty również powinny być w ciemnych kolorach. Chusteczki do nosa również powinny pasować do reszty stroju.
W ostatnich latach dress code na tego typu wydarzeniach stał się bardziej swobodny. Szorty i t-shirty nie są odpowiednim strojem, a kapelusze nie powinny nikogo uderzać. Dopuszczalne są skórzane lub zamszowe buty. Fryzura powinna być schludna i profesjonalna. Ogólnie rzecz biorąc, na tego typu imprezach odpowiedni jest strój swobodny. Należy również poprosić gospodarza imprezy o wysłanie zaproszenia na bankiet firmowy, aby z góry wiedzieć, jaki będzie dress code.
Po potwierdzeniu, jaki jest dress code, nadszedł czas na wybór ubrania. Chociaż strój business-casual nie jest formalny, jest on odpowiedni na bankiet firmowy. Mężczyźni i kobiety mogą nosić spodnie wizytowe. Jedni i drudzy powinni założyć koszulę z kołnierzykiem i buty typu loafers. Jeśli jednak nie masz pewności, skonsultuj się z przedstawicielem działu kadr firmy lub zapytaj kolegów z pracy.
Dodanie odrobiny koloru do garnituru lub sukienki
Pomimo że na bankietach biznesowych zazwyczaj obowiązują konserwatywne kolory garniturów biznesowych, możesz urozmaicić małą czarną lub granatowy garnitur ciekawą biżuterią. Odważna różowa kratka lub jaskrawy czerwony nadruk w kropki są nie na miejscu, ale pastelowy różowy nadruk na szybie może dodać odrobinę koloru. W obu przypadkach należy unikać garniturów w kolorze różowym lub pomarańczowym.
Spódnice ołówkowe są częścią stroju formalnego
Spódnica ołówkowa to klasyczny element damskiej garderoby z dopasowaną talią. Spódnica jest wykonana z lekkiego materiału, zazwyczaj szyfonu, i sięga do połowy łydki. Spódnica może być prosta lub plisowana, z dopasowanym paskiem w talii. Spódnice te były początkowo popularne w latach 50. ubiegłego wieku, ale od tamtego czasu można je zobaczyć w wielu dekadach.
Spódnice ołówkowe mogą być noszone przez kobiety o każdym typie sylwetki. Są wygodne, pochlebne i pasują do wielu różnych rodzajów ubrań. Poniższe pomysły na strój zainspirują Cię do wykorzystania spódnic ołówkowych w pełni. Wypróbuj kilka z nich, aby przyciągnąć uwagę na następnym firmowym bankiecie. Są one łatwe do powtórzenia i sprawią, że będziesz wyglądać świetnie w każdym stroju.
Klasyczna damska spódnica ołówkowa to klasyczny wybór do pracy. Może ona wyglądać równie dobrze na firmowym bankiecie, jak i na przyjęciu koktajlowym. Prosty top i dopasowana biżuteria sprawią, że spódnica będzie uniwersalna i nada się do noszenia na wiele okazji. Połącz ją z koszulą chambray, aby uzyskać klasyczny, biznesowy wygląd, lub z topem z zabawnym nadrukiem na wieczór w mieście.
Kobiety powinny nosić spódnicę lub spodnie
Jest kilka sposobów, aby ubrać się odpowiednio na bankiet firmowy. Po pierwsze, należy zadać sobie pytanie, jaki jest obowiązujący dress code. W przypadku kobiet oznacza to rezygnację z dżinsów, t-shirtów i tenisówek. Zamiast tego należy wybrać spodnie lub spódnicę. Mężczyźni powinni wybrać eleganckie spodnie i koszulę lub koszulę z kołnierzykiem i loafersy.
Mężczyźni powinni założyć garnitur i jasną koszulę z klasycznym krawatem. Kobiety powinny założyć koordynującą spódnicę lub spodnie. Mężczyźni powinni nosić konserwatywny krawat, a także konserwatywny naszyjnik lub bransoletkę. Kobiety powinny zdecydować się na spódnicę z długim rękawem lub spodnie, a na wieczór wybrać spinki do mankietów lub kolczyki na sztyftach.
Na imprezy biznesowe mężczyźni powinni zakładać garnitur. Niezależnie od tego, czy bankiet firmowy ma charakter półformalny czy nie, dress code dla mężczyzn jest taki sam. Spódnica powinna sięgać do połowy łydki lub wyżej. Mężczyźni powinni nosić marynarkę i krawat. Żaden z nich nie powinien być jednak błyszczący. Ponadto, dobrze skrojona kamizelka może stanowić subtelne uzupełnienie stroju.
Mężczyźni powinni założyć garnitur biznesowy
Istnieją pewne elementy, które mężczyźni powinni mieć w swojej szafie, wybierając się na bankiet firmowy. Zazwyczaj mężczyźni powinni zacząć od zwykłego ciemnogranatowego garnituru biznesowego. Wynika to z faktu, że marynarka jest kolorem klasycznym, który można nosić z różnymi koszulami i krawatami. Drugi garnitur powinien być czarny lub w kolorze węgla drzewnego i powinien być odpowiedni na formalne wydarzenie wieczorne. W przypadku koszul biznesowych należy wybrać klasyczny styl, na przykład białą koszulę z kołnierzykiem. Kołnierzyk powinien mieć strukturę i treść. Wzorzysty kołnierzyk może stanowić lepszą oprawę dla krawata.
W przypadku kobiet, sukienka biznesowa jest odpowiednia na bankiet firmowy. Mężczyźni powinni nosić ciemny garnitur z jasną bluzką lub swetrem. Kobiety powinny nosić spódnice lub spodnie, które wyglądają profesjonalnie. Mężczyźni powinni nosić buty wizytowe. Kobiety powinny nosić bluzki w jednolitych kolorach. Należy unikać prześwitujących tkanin i niskich dekoltów. Jeśli sukienka bez rękawów jest odpowiednia, powinien jej towarzyszyć sweter lub marynarka, aby dopełnić wygląd.
Ustawienia amerykańskie są mniej formalne niż europejskie i południowoazjatyckie. Wyjątkiem od tej reguły są jednak duże miasta. Wschodnie wybrzeże i Nowy Jork to obszary najbardziej świadome mody. Garnitur biznesowy lub smoking z odrobiną mody będzie odpowiedni. Jednak niektóre garnitury będą nieco zbyt swobodne na bankiet firmowy. Ważne jest, aby pamiętać, że garnitur biznesowy nie jest odpowiedni do swobodnych spotkań biznesowych, ale jest najlepszym rozwiązaniem na ważne uroczystości firmowe.
Podobne