Zawód Operator call center: opis, obowiązki, umiejętności, wiedza, szkolenie

dziewczyna operatora call center
dziewczyna operatora call center

Operator call center jest pracownikiem działu sprzedaży i / lub obsługi klienta dowolnej organizacji (przedsiębiorstwa, firmy lub firmy), która świadczy określone usługi.

Inną nazwą tego zawodu jest specjalista call center.



Funkcje zawodu


Działalność tego zawodu charakteryzuje się dużą pracochłonnością. Przez dość krótki czas przyjmuje dużą liczbę zarówno połączeń przychodzących i w razie potrzeby, wykonuje połączenia wychodzące z potencjalnymi lub istniejącymi klientami firmy.

Operator call center udziela porad w kwestiach związanych z towarami i / lub usługami sprzedawanymi na rynku. W niektórych przypadkach obowiązkiem takiego specjalisty może być tylko odbieranie połączeń od klientów, a także przejście do niektórych operatorów niezbędnego kierunku pojawiającego się pytania.

Najczęściej w wielu firmach operatorzy używają do celów promocyjnych wytwarzanych i / lub sprzedawanych towarów lub usług.

Specjalista powinien być w stanie:

  • przedstawiać towary w lepszym świetle;
  • usługi i odpowiednio sama firma, aby przyciągnąć jak najwięcej klientów.

Aby wykonać te zadania, operator musi znać nie tylko wszystkie informacje o sprzedawanych towarach i usługach firmy, ale także umieć komunikować się, przekonywać i etykiety. Najmniejszy błąd na pierwszy rzut oka może wpłynąć na końcowy wynik rozmowy i wpłynąć na wynik firmy jako całości. Ważna jest tutaj taka cecha charakteru, jak powściągliwość i uprzejmość. Oprócz negocjacji do obowiązków operatora należy przyjmowanie i przetwarzanie wniosków. Modyfikacja elektronicznych lub papierowych baz danych firmy.

Zalety zawodu

Praca jako operator call-center jest atrakcyjna, ponieważ można wybrać opłacalny i wygodny harmonogram pracy. W zależności od charakterystyki firmy harmonogram może być jak zwykły pięciodniowy lub zmianowy. Możliwe jest przejście na pływającą zmianę roboczą itp.

Wady zawodu

Główną wadą tego zawodu jest intensywność pracy. W szczególności, jeśli musisz pracować w firmach świadczących usługi przyjmowanie aplikacji od istniejących klientów.

Na przykład: wyobraź sobie pracę dostawcy usług internetowych w obliczu problemów technicznych i wadliwego działania. Nie zazdroszczę!

Miejsce pracy

Specjaliści call center pracują w firmach świadczących usługi i / lub sprzedających towary.


Wymagania dotyczące zawodu


Specjalista w tym zawodzie powinien mieć dość kompetentną mowę. Musi śmiało wykazywać się wysokimi kompetencjami i etykietą w rozmowie z klientami, nawet przy silnej opinii.

Dla operatora nieuprzejmość i nieudolność są niedopuszczalne. W przypadku braku znajomości odpowiedzi na zadane pytania, musi on odpowiedzieć: „Pozostań na linii, wyjaśnię informacje dotyczące twojego pytania”.

Każda firma prowadząca negocjacje z klientami przez telefon powinna mieć przygotowaną i zatwierdzoną listę „standardowych zwrotów”, których operator musi używać.

Aby szybko zareagować, specjalista powinien mieć wszystkie niezbędne narzędzia, ponieważ musi wykazać się godnymi kompetencjami, w przeciwnym razie klient może stracić zainteresowanie firmą jako całością.


Ważne cechy


Niezbędne cechy, które powinien posiadać operator call center:

  • Towarzyskość;
  • znajomość etykiety korporacyjnej;
  • kompetentna mowa;
  • miły głos;
  • wytrwałość;
  • Cierpliwość
  • umiejętność intensywnej pracy;
  • pragnienie rezultatów;
  • umiejętność pracy ze sprzętem biurowym.


Wiedza i umiejętności


Ten zawód nie wymaga wyższego wykształcenia. Wystarczy posiadać powyższe cechy. Dlatego kandydaci bez doświadczenia zawodowego są przyjmowani na to stanowisko.


Perspektywa i kariera


Operator centrum telefonicznego ma szansę stać się starszym operatorem. Być może wzrost powiązanych profili firmowych.


Szkolenie


Z reguły szkolenie odbywa się w procesie zatrudnienia.