Utrata zbędnych kilogramów i inne korzyści płynące z siemienia lnianego!

270

Siemię lniane po łacinie to „Linum usitatissimum”, co dosłownie oznacza „przydatna pościel/tkanina”. Brzmi niepozornie. Mogłeś sobie nie zdawać sprawy, że ta roślina jest m.in. wspaniałym źródłem energii.
Siemię lniane, dzięki swoim niezwykłym właściwościom i konsystencji, może być pomocne w leczeniu i zapobieganiu wielu chorób i dolegliwości.

Jego wpływa na zdrowie jest bardzo korzystny, pomoże Ci w przypadku zaparć i zapobiegnie problemom z sercem.
Nasiona tej rośliny pomogą Ci także zrzucić zbędne kilogramy. Są bogate w błonnik i dobre tłuszcze, przez co szybciej czujesz się najedzony i jednocześnie skutecznie stymulujesz trawienie i metabolizm. Źródła dobroczynnych właściwości siemienia lnianego możemy szukać w jego składzie: kwasy tłuszczowe Omega-3 (siemię lniane ma jedno z najwyższych stężeń kwasów tłuszczowych Omega-3), nienasycone kwasy tłuszczowe i lignan.

Te trzy składniki wspierają układ odpornościowy i są dobre dla stawów. Spożywanie siemienia lnianego pomaga utrzymać mózg w dobrej kondycji. Kwasy tłuszczowe Omega-3 znacząco wpływają na poprawę rozwoju mózgu.

Niedobór tych kwasów prowadzi do upośledzenia, innych zmian w zachowaniu i do depresji. Lignan jest szczególnie ważny dla zdrowia kobiet. Ma podobną strukturę do estrogenu, a więc jego niedobór może prowadzić do raka piersi i osteoporozy.

Siemię lniane to także najzwyczajniej w świecie najlepsze źródło witamin – zawiera minerały, witaminy z grupy B, cynk, żelazo i wiele innych. Ta roślina pomaga w walce z cukrzycą. Antyoksydanty zawarte w jej nasionach obniżają insulino odporność i pomagają uregulować poziom cukru we krwi. Jeżeli nic nam nie dolega, traktujmy siemię lniane jako substancję prewencyjną, mającą zapobiec możliwym problemom zdrowotnym. W końcu zdrowie mamy jedno, dlatego warto „dmuchać na zimne”!


Aby wydobyć najwięcej z siemienia lnianego, należy je zmielić, np. w młynku do kawy albo mikserze. Pomocne będzie również namoczenie ich w wodzie na 30 minut przed spożyciem i pozostawienie do wyschnięcia. Jeżeli będziesz je trzymać w suchym miejscu, z dala od promieni słonecznych, powinny Ci służyć nawet do kilku miesięcy.

Całe nasiona zachowają świeżość dłużej niż sproszkowane siemię lniane. Upewnij się, że masz wystarczające zapasy tej niesamowitej rośliny!


Spróbuj dodać siemię lniane do wypiekanego chleba, posyp nim kanapki lub zmieszaj z owocami. Pozwoli Ci to zaspokoić głód na dłużej. Po dwóch tygodniach regularnego spożywanie siemienia lnianego zauważysz pierwsze efekty: lepszą skórę, poprawę trawienia i więcej energii do działania.

Nie wspominając o innych zaletach, trudnych do zauważenia gołym okiem…