9 Oznak Niedoboru Magnezu W Naszym Ciele

 

Jeśli ciągle czujesz się zmęczony, twoje oczy drgają i masz skurcze mięśni, najprawdopodobniej to brak magnezu w twoim ciele. Niedobór magnezu może powodować poważne choroby, ponieważ od niego zależy zbyt wiele procesów w ciele. Dlatego powinieneś zachować czujność i być w stanie dostrzec niedobór czasu.

Płonące pragnienie zjedzenia czegoś słodkiego przedstawia że w organizmie brakuje pewnych minerałów, w szczególności magnezu. Utrata magnezu u kobiet jest często związana z menstruacją, a u sportowców intensywnym treningiem, kiedy organizm wykorzystuje magnez na pracę mięśni.

2. Bóle i skurcze mięśni

Bóle i skurcze mięśni mogą być bardzo bolesne. Jeśli cierpisz na nie regularnie, może to być oznaką niskiego poziomu magnezu. Magnez i witaminy D, E i B mogą zapowiedz skurczą mięśni. Odwiedź lekarza, aby sprawdzić poziom tych witamin i upewnij się, że otrzymujesz zalecaną dawkę dzienną.

Możesz także spróbować złagodzić swoje cierpienie, masując dotknięte mięśnie ruchem okrężnym.

3. Bezsenność

Niedobór magnezu może powodować bezsenność. Magnez ma kluczowe znaczenie dla funkcji zwanej „relaksacją mózgu”. Ta zdolność mózgu pomaga nam się zrelaksować i spokojnie zasnąć.

Jak wspomniano wcześniej, niski poziom magnezu może prowadzić do skurczów mięśni. Powoduje to zespół niespokojnych stóp, stan, który powoduje drżenie nóg w nocy. W rezultacie obniża się jakość snu.

4. Choroby kości

Niedobór magnezu może również stworzyć ryzyko wystąpienia problemów z kośćmi. Może to prowadzić do zwiększonego ryzyka złamania. Chodzi o to, że niedobór magnezu może obniżyć poziom wapnia we krwi, a wapń jest niezbędny do utrzymania zdrowych kości.

5. Refluks

Jeśli masz niedobór magnezu, jedzenie i kwas żołądkowy mogą powracać do przełyku. Prowadzi to do uczucia pieczenia, które nazywa się kwaśnym refluksem lub zgagą.

6. Stres i apatia

Magnez jest niezbędnym składnikiem do budowy silnego układu nerwowego. Ten element odpowiada za relaksację. Brak magnezu w ciele powoduje, że czuje się problemowy niepokój i stres. Ryzyko depresji gwałtownie wzrasta.

7. Zaparcia

Istnieje wiele powodów, dla których możesz mieć zaparcia, od stresu do niedostatecznego zużycia błonnika. Magnez ma relaksujący efekt na wielu częściach ciała, w tym w przewodzie pokarmowym. Z powodu braku tego minerału funkcje jelitowe nie działają prawidłowo, co prowadzi do zaparć.

8. Zmęczenie

Magnez jest potrzebny do reakcji, które wytwarzają energię w komórkach. Bez magnezu, nie będziesz miał wystarczająco dużo energii na poziomie komórkowym. Może się to objawiać jako zmęczenie i brakiem mobilności.

9. Silny ból głowy

Migreny zwykle dotyczą tylko jednej strony głowy. Niedobór magnezu może powodować migreny i częste bóle głowy. Przy niedoborze tego minerału naczynia krwionośne w mózgu szybko zwężają się i rozszerzają, co jest przyczyną migreny. Wystarczająca ilość magnezu w organizmie zmniejsza ryzyko zmian w naczyniach krwionośnych i eliminuje bóle głowy.

Jakie pokarmy zawierają dużo magnezu?

Zbalansowana dieta może zapewnić codzienne zapotrzebowanie organizmu na magnez. Wiele osób nie ma wystarczającej ilości magnezu, ponieważ prowadzi niezdrowy tryb życia.

Oto lista produktów, które mogą zwiększyć Twój poziom magnezu:

więcej wpisów o kategorii zdrowie