W 2011 roku fotograf Antoine Repessé przestał wyrzucać śmieci, które można poddać recyklingowi. Cztery lata później zaczął przekształcać ten punkt w potężną serię zdjęć, którą nazwał „# 365 Unpacked”, co stanowi wyzwanie, aby przemyśleć naszą rolę jako konsumentów.
W ciągu 4 lat artysta z Lille zgromadził ponad 70 metrów sześciennych śmieci: 1600 butelek z mlekiem, 4800 rolek toaletowych i 800 kg (~ 1750 funtów) gazet, które następnie rozdzielił, aby uzyskać jeszcze silniejszy efekt wizualny wpływ: „Chciałem nadać mojej pracy wymiar estetyczny”, wyjaśnia. „Wybór sortowania śmieci daje efekt graficzny. Starałem się stworzyć idealny obraz, który wywołuje coś niepokojącego ”.
W swojej serii Antoine pokonuje główną przeszkodę w rozpoczęciu wielkich zmian w zarządzaniu odpadami lub globalnym ociepleniu – to, jak niewidoczne są te problemy w naszym codziennym życiu: „Często mówi się nam o ilości wytwarzanych odpadów, ale myślę, że wpływ zdjęcia może być silniejszy niż tona słów ”, zauważa Repessé. „Mam nadzieję, że mój projekt może zainspirować do zmian” – podobnie jak my.
Więcej informacji: Antoine Repessé | Facebook (h / t: featureshoot)
# 1
# 2
# 3
# 4
# 5
# 6
# 7
# 8
. (tagsToTranslate) # 365 Rozpakowane (t) Antoine Repessé (t) seria zdjęć (t) fotografia (t) zanieczyszczenie (t) recykling (t) śmieci (t) odpady (t) gospodarka odpadami