środa, Marzec 20, 2019
Strona główna INNE Domowe środki i sposoby na przeziębienie i grypę

Domowe środki i sposoby na przeziębienie i grypę

Jak poradzić sobie z grypą lub przeziębieniem domowym sposobem?

Bycie chorym, nawet gdy jesteś w domu, nie jest przyjemne. Połączenie bólu, gorączki, dreszczy, przekrwionego nosa może być wystarczające, aby być przygnębionym.

Istnieje wiele domowych sposobów, które mogą złagodzić objawy i przywrócić Ciebie do normy. Jeśli po kilku tygodniach nadal czujesz się źle, umów się na wizytę u lekarza. Jeśli masz problemy z oddychaniem, masz szybkie bicie serca, czujesz  się słabo lub doświadczasz innych ciężkich objawów, lepiej wcześniej uzyskaj pomoc lekarską.

Rosół

Rosół

Bulion to świetny wybór gdy to gdy jesteś chory. Badania sugerują, że już talerz rosołu z warzywami, może spowolnić ruchy neutrofilów w twoim ciele. Neutrofile są częstym typem białych krwinek. Pomagają chronić organizm przed infekcją. Kiedy poruszają się powoli, pozostają bardziej skoncentrowane w obszarach ciała, które wymagają największego uzdrowienia.

Badanie wykazało, że zupa z kurczaka była skuteczna w zmniejszaniu objawów infekcji górnych dróg oddechowych. Rosół niesie również wielką wartość odżywczą i pomaga utrzymać nawodnienie. To dobry wybór, bez względu na to, jak się czujesz.

 

Imbir

imbir

Korzyści zdrowotne z korzenia imbiru zostały doceniane przez wieki. Kilka plasterków surowego korzenia imbiru we wrzącej wodzie może pomóc złagodzić kaszel lub ból gardła. Może również złagodzić uczucie nudności.
Dla poprawienia smaku powinieneś pic wywar z imbiru razem z herbatą.

 

Miód

Miód ma różnorodne właściwości przeciwbakteryjne i przeciwdrobnoustrojowe. Picie herbaty z miodem i cytryną może złagodzić ból gardła. Badania sugerują że miód jest również skutecznym środkiem tłumiącym kaszel. W jednym z badań naukowcy odkryli, że dawanie dzieciom 10 gramów miodu przed snem zmniejsza nasilenie objawów ich kaszlu. Dzieci podobno spały bardziej zdrowo, co także pomaga zmniejszyć objawy przeziębienia.

Nigdy nie należy podawać miodu dziecku młodszemu niż 1 rok, ponieważ często zawiera zarodniki botulinowe. Chociaż są zwykle nieszkodliwe dla starszych dzieci i dorosłych, systemy odpornościowe dzieci nie są w stanie z nimi walczyć.

 

 

 Czosnek

Czosnek zawiera związek allicyny, który ma właściwości przeciwdrobnoustrojowe. Dodawanie czosnku do diety może zmniejszyć nasilenie objawów przeziębienia. Według niektórych badań może nawet pomóc zwiększyć odporność na przeziębienie.

Konieczne są dalsze badania nad potencjalnymi korzyściami czosnku w walce z grypą. W międzyczasie dodanie do diety większej ilości czosnku prawdopodobnie nie zaszkodzi.

 Jeżówka

Jej aktywne składniki to flawonoidy. Związki chemiczne które mają wiele terapeutycznych wpływów na organizm. Na przykład, flawonoidy mogą wzmocnić twój układ odpornościowy i zmniejszyć stan zapalny.

Przyjmowanie Jeżówki może obniżyć ryzyko wystąpienia przeziębienia nawet o 50 procent. Może również zmniejszyć długość grypy. Jeśli jesteś zdrowym dorosłym, rozważ spożycie 1 do 2 gramów korzenia jeżówki w formie tabletek lub herbaty trzy razy dziennie, nie dłużej niż jeden tydzień.

Witamina C

 

 

Witamina C odgrywa ważną rolę w twoim ciele i ma wiele korzyści zdrowotnych. Wraz z limonkami, pomarańczami, grejpfrutami, kapustą, cytryny są dobrym źródłem witaminy C. Podczas choroby dodanie świeżego soku z cytryny do gorącej herbaty z miodem może zmniejszyć flegmę. Pomocne może też być picie gorącej lub zimnej lemoniady.

Podczas gdy te napoje mogą zupełnie nie wyleczyć grypy, na pewno pomogą ci uzyskać witaminę C, której potrzebuje układ odpornościowy. Wystarczająca ilość witaminy C można złagodzić infekcje górnych dróg oddechowych.

 

Probiotyki

Probiotyki są to „przyjazne” bakterie i drożdże, które znajdują się w twoim ciele.  Mogą pomóc w utrzymaniu prawidłowej flory bakteryjnej w jelicie i wspomóc układ odpornościowy. Badania wskazują że probiotyki mogą zmniejszyć ryzyko zachorowania na infekcję górnych dróg oddechowych.

Smacznym i pożywnym źródłem pomocnych bakterii jest jogurt. Oprócz swoich potencjalnych korzyści dla układu odpornościowego, jogurt jest zdrową przekąską, która zapewnia dużo białka i wapń. Poszukaj produktów z listą żywych bakterii na etykiecie.

Inne opcje

Słona woda

Płukanie gardła słoną wodą może pomóc w zapobieganiu infekcji górnych dróg oddechowych. Może również zmniejszyć nasilenie objawów przeziębienia. Na przykład może zmniejszyć ból gardła i przekrwienie nosa.

Płukanie w słonej wodzie zmniejsza i rozluźnia śluz, który zawiera bakterie i alergeny. Aby spróbować tego środka w domu, rozpuść 1 łyżeczkę soli w szklance wody.

Wilgotność

Grypa rozwija się i łatwiej rozprzestrzenia w suchym środowisku. Zwiększenie wilgotności w domu może zmniejszyć narażenie na ten wirus powodujący grypę. Zwiększona wilgotność może również zmniejszyć zapalenie nosa, ułatwiając oddychanie, gdy jesteś chory. Tymczasowy nawilżacz powietrza do twojej sypialni może ci pomóc czuć się bardziej komfortowo. Jest to szczególnie ważne w zimie, gdy suche ciepło w pomieszczeniach może nasilić objawy. Dodanie kilku kropel oleju eukaliptusowego może również stymulować twój oddech.

Pamiętaj, że woda używana w nawilżaczach musi być zmieniana codziennie, żeby powstrzymać rozwój pleśni i innych grzybów. Aby uzyskać ten sam efekt bez nawilżacza, weź długi prysznic lub zrelaksuj się w zaparowanej łazience.

Ciepłe kąpiele

Czasami możesz zmniejszyć gorączkę dziecka, dając im ciepłą kąpiel gąbczastą. Ciepłe kąpiele mogą również zmniejszyć objawy przeziębienia i grypy u dorosłych. Dodawanie Sody oczyszczonej do wody może zmniejszyć bóle ciała. Dodawanie kilku kropli olejek eterycznego, takie jak drzewo herbaciane, jałowiec, rozmaryn, tymianek, pomarańcza, lawenda lub eukaliptus, może również mieć działanie kojące.

Jak zapobiec przeziębieniu i grypie? – domowe sposoby

Oto pięć rzeczy, które możesz zrobić, aby uniknąć przeziębienia.

  1. Myj ręce. Rób tak często, szczególnie po skorzystaniu z łazienki lub dotknięciu przedmiotów takich jak baterie łazienkowe, klamki drzwi w miejscach publicznych. Spróbuj też przestać dotykać swojej twarzy. To brzmi głupio, ale przeciętny człowiek dotyka oczu, nosa, ust lub twarzy co 50 sekund.
  2. Idź wcześnie do łóżka. Potrzebujesz dużo snu, aby utrzymać system odpornościowy w szczytowej formie o tej porze roku.
  3. Jedz zdrową żywność z dużą ilością witamin. To również wzmocni twój układ odpornościowy. Okres zimna i grypy przebiega w parze z sezonie od Listopada po Wielkanoc. Staraj się więc napełnić talerz warzywami w porze lunchu i kolacji.
  4. Ćwicz. Postaraj się pozostać w ruchu w chłodniejsze miesiące. Regularne ćwiczenia to kolejny wzmacniacz systemu immunologicznego, który może zapobiegać wirusom, które powodują, że jesteś chory.