Co się dzieje z twoim ciałem, jeśli nie dostarczysz mu wystarczająco słońca

98

Kiedy wystawisz swoją skórę na słońce, twoje ciało zaczyna wytwarzanie witaminy D, znanej również jako witamina słońca. Odgrywa bardzo ważną rolę w prawidłowym funkcjonowaniu wielu narządów i tkanek organizmu. Prawie 40% ludzkości doświadcza niedoboru witaminy D. Ludzie, którzy unikają przebywania na słońcu lub nie otrzymują wystarczającej ilości, mogą cierpieć z powodu różnych negatywnych konsekwencji. Zgromadziliśmy najczęstsze objawy niedoboru „słonecznej witaminy” i ich objawy.

 

Słabe kości

Wapń i witamina D od dawna są uznawane za ważne i niezbędne składniki odżywcze dla zdrowia kości i mineralizacji. Wapń jest wchłaniany w jelicie cienkim z pomocą witaminy D. Niedobór witaminy słonecznej prowadzi do zmniejszenia wchłaniania wapnia a w rezultacie do osłabienia struktury kości.

Ludzie, którzy nie otrzymują wystarczającej ilości światła słonecznego cierpią z powodu bólu kości, osłabieni mięśni i osteoporozy . Bardzo ważne jest utrzymanie odpowiedniej dawki witaminy D w organizmie. Głównymi źródłami witaminy D są światło słoneczne, zdrowa dieta i suplementy.

 

Deformacje stóp

Ponieważ witamina D ułatwia wchłanianie fosforanów i wapnia poprzez trawienie, może być bardzo przydatna w rozwiązywaniu problemów związanych z kośćmi. Niedobór wapnia w kościach powoduje zmiany w strukturze kości i ich odkształcenie.

Zwiększenie spożycia witaminy D w postaci suplementów lub wystawienie się na światło słoneczne może pomóc wielu ludziom utrzymać odpowiedni poziom wapnia we krwi, ich kościach i komórkach. Witamina D może być używana do kontrolowania lub zapobiegania przewlekłym bólom stóp.

 

Rak jelita grubego

Badania wykazały, że niska ekspozycja na słońce, a zatem niedostateczna ilość witaminy D w komórkach, może ostatecznie doprowadzić do rozwoju raka jelita grubego . Niski poziom witaminy D wspomaga przeżycie i wzrost komórek nowotworowych. 

 

Depresja

Współczesne społeczeństwo koncentruje się siedzącym trybie życia przy biurku i komputerach. Ludzie spędzają więcej czasu przed komputerem zamiast spacerować lub spędzać czas poza domem. Nawet gdy mamy czas na odpoczynek, oglądamy programy telewizyjne lub gramy w gry wideo.

Jak się okazuje, słońce odgrywa bardzo ważną rolę w umieszczaniu uśmiechu na twojej twarzy ponieważ brak światła to prawdziwy zabójca nastrojów.

Problemy ze skórą

Ponieważ łuszczyca jest wadą układu odpornościowego, witamina D może pozytywnie wpłynąć na odporność. Ekspozycja na promienie ultrafioletowe może być skutecznym sposobem leczenia łuszczyc,trądziku i innych problemów skórnych. Podtrzymywanie zdrowej dawki witaminy D w twoim życiu byłoby wielką różnicą dla twojego zdrowia skóry. Nie musisz się opalać, aby uzyskać wystarczającą ilość witaminy D. Jednak powinieneś być ostrożny i starać się nie prześwietlić się promieniami UV ponieważ istnieje zwiększone ryzyko czerniaka wśród pacjentów z łuszczycą.

 

Przyrost masy ciała

Słabość mięśni, ból kości i depresja mogą przyczynić się do zwiększenia masy ciała co utrudnia aktywność fizyczną i spalanie kalorii . Również witamina D i leptyna hormonalna współpracują ze sobą, aby kontrolować masę ciała. Leptyna wytwarzana w komórkach tłuszczowych wysyła sygnały do ​​mózgu, aby osoba wiedziała, że ​​jest „pełna”. Witamina D pomaga takim sygnałom dostać się do mózgu, a niedobór tej witaminy może przerwać cykl. W rezultacie, ty nie czujesz się pełny i się objadasz .

Upośledzenie funkcji poznawczych

Ostatnie badania wykazały, że dysfunkcja poznawcza i demencja są obecnie na długiej liście stanów spowodowanych niedoborem witaminy D. Ponieważ jej receptory są szeroko rozpowszechnione w tkance mózgowej, niski poziom witaminy może zwiększać ryzyko pogorszenia funkcji poznawczych u osób starszych.

W 2015 r. Przeprowadzono badanie obejmujące ponad 60 000 osób i pomogło to ustalić, że ludzie żyjący na północnych szerokościach geograficznych mają znacznie zwiększone ryzyko rozwoju demencji w porównaniu z mieszkańcami południa.

 

Ostrzeżenia dotyczące leczenia niedoboru witaminy D

Istnieją trzy główne źródła witaminy D: ekspozycja słoneczna, zdrowa dieta i suplementy. Są jednak pewne rzeczy, o których należy pamiętać, aby zachować zdrowie. Prawdziwym niebezpieczeństwem nadmiernej ekspozycji na słońce jest rak skóry . Postępuj zgodnie ze złożonym planem ochrony przed słońcem: pozostań w cieniu, nałóż krem ​​z filtrem SPF 30 lub wyższy i noś odzież ochronną.

Jeśli wybierzesz suplementy, pamiętaj, że dawka zależy od twoich badań krwi i zaleceń doktora. Nie ryzykuj swojego zdrowia i skonsultuj się ze specjalistą przed podjęciem jakichkolwiek suplementów. Nadmierne ilości witaminy D mogą gromadzić się w komórkach i prowadzić do negatywnych konsekwencji.