7 znaków wskazujących, że organizm może mieć niedobór białka

208

Powszechnie wiadomo, że białko odgrywa istotną rolę w funkcjonowaniu naszego organizmu. Jeśli masz niedobór białka, twoje ciało będzie cierpieć. Badania mówią, że około miliard ludzi na świecie cierpi na niedobór białka. Zwłaszcza w Afryce Środkowej i Azji Południowej: do 30% dzieci dostaje zbyt mało białka.

Skąd wiesz, jeśli masz niedobór białka? Dowiedzieliśmy się o objawach związanych z niedoborem białka, abyś wiedział, kiedy wystąpił problem.

7. Pragnienie jedzenia

Jeśli zawsze czujesz się głodny i masz apetyt na jedzenie i przekąski, może to być spowodowane niskobiałkową, wysokowęglowodanową i cukrową dietą. Problem może polegać na tym, że masz nieograniczony dostęp do wysokokalorycznej żywności, w której ilość białka jest niska w porównaniu z liczbą kalorii.

 

6. Utrata masy mięśniowej i ból stawów

Mięśnie są największym rezerwuarem białka w organizmie. Słabość mięśni, ból i utrata masy jest oznaką niedoboru białka. Badania mówią, że jest to powszechnie spotykane u osób starszych. Białko jest niezbędne do wzrostu i utrzymania masy mięśni.

 

5.Problemy ze skórą i paznokciami

Niedobór białka może spowodować, że twoje paznokcie będą słabe, kruche, a w niektórych przypadkach można zaobserwować białe paski i brązowawe plamy na paznokciach.

Niedobór białka może również wpływać na skórę ponieważ białko umożliwia regenerację komórek, produkuje nowe komórki i zastępuje martwe. Jeśli tak się stanie, zauważysz, że twoja skóra jest sucha, łuszcząca się i popękana.

 

4. Wypadanie włosów

Nasze włosy składają się w 90% z białka znanego jako keratyna. Jeśli nie dostarczysz wystarczającej ilości składników odżywczych, twoje włosy mogą się rozrzedzić i wypadać. Dzieje się tak, ponieważ organizm przestaje używać białka do nieistotnych rzeczy, np. takich jak porost włosów.

 

3. Zwiększone ryzyko złamań kości

Podobnie jak w przypadku mięśni, niskie spożycie białka może również wpływać na kości . Brak wystarczającej ilości białka prowadzi do osłabienia kości, co zwiększa ryzyko złamań kości. Dzieje się tak głównie dlatego, że białko jest potrzebne do wchłaniania wapnia i pomaga w metabolizmie budowania kości.

 

2. Brak snu

Jeśli masz problemy ze snem lub cierpisz z powodu snu prawdopodobnie wiąże się to z niedoborem białka. Białka z jedzenia, które jemy, działają jako budulce dla tryptofanu aminokwasu, który powoduje senność. Wskazuje, że musimy jeść bogate w białko jedzenie przed snem, aby uzyskać lepszy sen.

 

1. Brak chęci do życia

Bardzo ważne jest, aby uzyskać właściwe spożycie białka w celu wsparcia zdrowej funkcji mózgu . Jeśli odczuwasz brak motywacji, masz słabą pamięć lub kłopoty z nauką czegokolwiek nowego, jest to znak, że masz niedobór białka. Badanie mówi, że dopamina, epinefryna i serotonina są neuroprzekaźnikami których organizm potrzebuje do skupienia się.

Według USDA zalecana minimalna dzienna dawka białka dla dorosłych wynosi 56 g dziennie dla mężczyźni, 46 g dziennie dla kobiet – i dla dzieci, waha się od 19 g do 34 g, w zależności od ich wieku. To może się różnić, jeśli jesteś w ciąży lub jesteś chory.

Nie zapomnij uzyskać zalecanej ilości białka dzisiaj, abyś zawsze był szczęśliwy i zdrowy!