7 mitów o zdrowiu, które zostały odrzucone przez współczesnych naukowców

7 mitów o zdrowiu, które zostały odrzucone przez współczesnych naukowców

Pseudonaukowe mity nie są łatwe do obalenia solidnymi faktami. Zaleca się przyjmowanie co robienie co najmniej 10 000 kroków dziennie, kupowanie bezglutenowych posiłków i picie płynów 30 minut po obiedzie. Jednak wszystkie te wierzenia nie mają poparcia naukowego.

Na Pense odkryliśmy 7 powszechnych nieporozumień, które zwykliśmy uważać za fakty naukowe.

1. Gluten jest szkodliwy dla twojego zdrowia.

Naukowcy porównali ponad 650 produktów bezglutenowych z ich regularnymi odpowiednikami i odkryli, że produkty bezglutenowe zawierają więcej kalorii, cukru, tłuszczu i mniej białka. Są ludzie, którzy muszą jeść posiłki bezglutenowe z powodu swoich alergii. Gluten może uszkodzić ich jelita cienkie (około 1 na 100 osób cierpi na tę chorobę). Dla zdrowych ludzi ograniczenie ilości pełnoziarnistej żywności w diecie może zwiększać ryzyko rozwoju chorób serca.

2. Węgiel aktywny pomaga leczyć kaca.

Objawy kaca pojawiają się, gdy alkohol w wątrobie zmienia się w toksyczną aldehyd octowy a następnie ten drugi dostaje się do twojego krwioobiegu. Aktywowany węgiel drzewny wchłania toksyny wewnątrz organizmu i promuje ich szybkie usuwanie przez jelita. Jednak to tylko efektywny w ciągu pierwszej godziny po zatruciu. To dość bezsensowny pomysł, aby spróbować użyć węgla drzewnego wcześnie rano.

Do łatwość bóle głowy, można przyjmować niesteroidowe leki przeciwzapalne leki takie jak ibuprofen, diklofenak i naproksen (nie należy przyjmować paracetamolu: nie miesza się dobrze z alkoholem) i pić dużo wody.

3. Istnieją produkty o ujemnej kaloryczności.

Seler, grejpfrut, brokuły, pomidory i ogórki nazywane są pokarmami o ujemnej kaloryczności, ale są braki dowodów naukowych aby poprzeć ten fakt. Mimo że zawierają kalorie (od 7 do 30 kalorii na 100 g), twoje ciało potrzebuje mniej energia do ich strawienia niż zwykle. Można to wyjaśnić faktem, że produkty te zawierają dużo wody i błonnika, które nie wymagają dużej ilości energii do strawienia.

4. Nie należy pić podczas jedzenia.

Cała woda, którą pijesz podczas jedzenia pomaga umieścić kawałki jedzenia w dół przełyku do żołądka. Rozbija również duże kawałki żywności i dostarcza do niej kwasy i fermenty. Woda rozcieńcza wydzielanie soku żołądkowego, ale nie zakłóca pracy żołądka. Ta ostatnia reguluje stężenie soku żołądkowego.

5. Mydło w kostce przenosi bakterie.

Żadne mydło nie przenosi bakterii. Nawet jeśli osoba z wirusem Ebola używa kostki mydła, nadal będzie bezpieczne żebyś z niego skorzystał. Grupa naukowców przeprowadziła ankietę eksperyment: umieścili bakterie na kostce mydła, umyli ręce i podali poprzeczkę innemu uczestnikowi eksperymentu. W rezultacie nie znaleźli żadnych bakterii na rękach uczestników.

6. Antyperspiranty są niebezpieczne.

Antyperspiranty są skuteczne tylko wtedy, gdy sól glinowa blokuje pory, z których wychodzi pot. W latach 60. powszechnie uważano, że aluminium może powodować chorobę Alzheimera. Stowarzyszenie Alzheimera twierdzi, że studia nie dowiodły, że aluminium odgrywa jakąkolwiek rolę w rozwoju choroby; dlatego nie ma sensu pozbawiać się antyperspirantów.

Ludzie również wierzyli, że antyperspiranty mogą powodować choroby nerek. Ten mit został obalony przez naukowcy z National Kidney Foundation. Wyjaśniają, że nie można wchłonąć tak dużej ilości glinu przez skórę, aby faktycznie uszkodzić nerki.

Również aluminium i parabeny w antyperspirantach były obwiniane za rozwój raka piersi. Ten mit został również obalony przez specjaliści z National Cancer Institute.

7. Musisz codziennie wykonywać co najmniej 10 000 kroków.

10 000 kroków to losowy numer, który został napisany przez Japończyków, aby promować zdrowy tryb życia w połowie lat sześćdziesiątych. Gwałtowny wzrost aktywności może mięc negatywne konsekwencje dla osób z przewlekłymi chorobami, osób starszych, osób chorych na cukrzycę lub osób przyzwyczajonych do siedzącego trybu życia. Aby zachować zdrowie i kondycję, musisz codziennie wykonywać od 5 000 do 8 000 kroków. Naukowcy starał się zliczyć dokładny numery i twierdzili, że zaleca się wykonanie co najmniej 7500 kroków dziennie.

 

kredyt fotograficzny CITAlliance / depositphotos