20 pierwszych produktów 20 światowych marek

20 pierwszych produktów 20 światowych marek


Rzym nie został zbudowany w ciągu jednego dnia – podobnie jak znane na całym świecie firmy, które wszyscy dzisiaj znamy. Nawet oni musieli zacząć od czegoś – i możesz być zaskoczony, gdy dowiesz się, że wielu z nich zaczęło od robienia rzeczy zupełnie innych niż teraz.

Myśląc o Lego, prawdopodobnie nie przychodzą na myśl drewniane kaczki. Podobnie jak sklepy spożywcze, gdy myśli się o gigantach technologicznych, takich jak Samsung. To może teraz zabrzmieć zabawnie, ale są to produkty, od których te firmy faktycznie zaczęły. Sprawdź więcej przykładów pierwszych produktów znanych na całym świecie firm w galerii poniżej!

Czytaj więcej

# 1 Rice Cooker (1946)

Źródło obrazu: Sony

Założyciele – Masaru Ibuka, Akio Morita

Pierwsza lokalizacja – Tokio, Japonia

Po drugiej wojnie światowej założyciel Sony, Masaru Ibuka, wynalazł produkt, który ma służyć milionom domów, które miały prąd, ale brakowało urządzeń do jego wykorzystania. Rezultatem był elektryczny garnek do ryżu.

Wydany pod nazwą Tokyo Telecommunications Research Institute, zanim sama Sony stała się spółką zarejestrowaną, urządzenie do gotowania ryżu było niewiele więcej niż niektóre elektrody aluminiowe na dnie drewnianego wiadra. W zależności od nieuregulowanego prądu elektrycznego w danym czasie, rodzaju ryżu lub ilości zużytej wody, ryż ogólnie służył jako rozgotowana papka lub niedogotowane ziarno.

Z tego powodu produkt nigdy nie został wypuszczony na rynek. Zamiast tego prototyp jest teraz osadzony w szkle w Archiwum Sony w Shinagawa, relikwie z odległego wieku, zanim elektroniczne gadżety stały się normą.

Źródło: Gizmodo

# 2 Księgarnia internetowa (1994)

Źródło obrazu: Amazonka

Założyciele – Jeff Bezos

Pierwsza lokalizacja – Bellevue, Waszyngton

Amazon rozpoczął działalność jako księgarnia internetowa w 1994 roku. Założyciel Jeff Bezos postanowił najpierw nazwać księgarnię „Cadabra”. Później zmienił nazwę na Amazon.com, Inc. kilka miesięcy później, po tym, jak prawnik pomylił jej pierwotną nazwę jako „zwłoki”.

Bezos wybrał nazwę Amazon, przeglądając słownik; osiedlił się na „Amazonce”, ponieważ było to miejsce „egzotyczne i inne”, tak jak przewidział dla swojego internetowego przedsięwzięcia. Zauważył, że Amazonka była największą rzeką na świecie i planował uczynić ze swojego sklepu największą księgarnię na świecie. Ponadto preferowana była nazwa zaczynająca się od „A”, ponieważ prawdopodobnie byłaby na górze listy alfabetycznej.

Źródło: Wikipedia

# 3 Stationary Delivery (1943)

Źródło obrazu: Ikea

Założyciele – Ingvar Kamprad

Pierwsza lokalizacja – Ęlmhult, Szwecja

Założycielka IKEA, Ingvar Kamprad, od najmłodszych lat dawała przedsiębiorcze obietnice. W wieku 5 lat zaczął masowo kupować mecze ze Sztokholmu i sprzedawać je sąsiadom z zyskiem. Później zaczął sprzedawać nasiona kwiatów, kartki z życzeniami, ozdoby choinkowe i wiele innych.

W 1943 roku, kiedy miał 17 lat, Kamprad założył IKEA ze stołu kuchennego wuja. Zaczęło się od sprzedaży wysyłkowej, sprzedając różne przedmioty, takie jak pończochy, biżuteria, zegarki, długopisy i ramki do zdjęć. Kilka lat później Kamprad dodał pierwszy mebel do oferty firmy. Sprzedaż mebli wzrosła jeszcze bardziej dzięki wprowadzeniu słynnego katalogu IKEA w 1951 r. I pierwszego salonu wystawowego w 1953 r. Meble IKEA wkrótce stały się centralnym punktem firmy, ponieważ zaczęły wycofywać wszystkie pozostałe produkty w ciągu następnych kilku lat.

Źródło: Nici Mentalne

# 4 Gra karciana (1889)

Źródło obrazu: wikipedia

Założyciele – Fusajiro Yamauchi

Pierwsza lokalizacja – Kioto, Japonia

Nintendo, marka gier wideo, która wprowadziła na rynek franczyzy z lat 80. i 90 Mario, The Legend of Zelda, i Pokemon, jest w rzeczywistości jedną ze starszych firm na tej liście. Został założony w 1889 roku jako firma kart do gry z siedzibą w Kioto, Japonia. Karty (o nazwie hanafudalub „kwiatowe kartki” z ozdobnymi motywami kwiatowymi) były popularne wśród gangów zorganizowanej przestępczości, które zamieszkiwały japońskie hale hazardowe. Początki firmy znajdują odzwierciedlenie nawet w jej nazwie: „Nin-dziesięć-do” po podzieleniu na trzy postacie z grubsza tłumaczy się jako „zostaw szczęście niebiosom” lub „ciężko pracuj, ale ostatecznie jest w rękach niebios”.

Źródło: Nici Mentalne

# 5 Wyszukiwarka (1998)

Źródło obrazu: Google

Założyciele – Larry Page, Sergey Brin

Pierwsza lokalizacja – Menlo Park, Kalifornia

Google ma swoje początki w „BackRub”, projekcie badawczym, który rozpoczął się w 1996 roku Larry Page i Siergiej Brin gdy oboje byli doktorantami na Uniwersytecie Stanforda w Stanford w Kalifornii. W projekcie początkowo uczestniczył także nieoficjalny „trzeci założyciel”, Scott Hassan, główny programista, który napisał wiele kodu do oryginalnej wyszukiwarki Google, ale odszedł, zanim firma Google została oficjalnie założona jako firma.

„Przeszukiwacz” strony rozpoczął wyszukiwanie w Internecie w marcu 1996 r., A strona główna Stanford była jedynym punktem wyjścia.

Pierwsza wersja Google została wydana w sierpniu 1996 roku na stronie internetowej Stanford. Wykorzystał prawie połowę całej przepustowości sieci Stanforda.

Źródło: Wikipedia

# 6 Wooden Toys (1923)

Źródło obrazu: klocki Lego

Założyciele – Ole Kirk Christiansen

Pierwsza lokalizacja – Billund, Dania

Marka zabawek, która jest najbardziej znana z plastikowych, blokujących się cegieł, została założona przez stolarza.

Usiłując znaleźć wystarczającą ilość drewna do budowy mebli podczas recesji Danii w latach 30. XX wieku Ole Kirk Kristiansen zaczął przekształcać ścinki drewna w zabawki dla dzieci. Niektóre z pierwszych produktów LEGO obejmowały pociągi z zabawkami, samochody i drewnianą kaczkę na kołach, która kwakała po pociągnięciu.

Kiedy zaczął eksperymentować z plastikowymi zabawkami w 1947 roku, większość domów towarowych nie była zainteresowana. Na szczęście dla przyszłych pokoleń budowniczych LEGO nie zniechęciło go to, a plastikowe klocki ostatecznie stały się przedmiotem zainteresowania firmy.

Źródło: Nici Mentalne

# 7 Komputer Apple I (1976)

Źródło obrazu: Wikipedia

Założyciele – S.Jobs, S.Woźniak, R.Wayne

Pierwsza lokalizacja – Cupertino, Kalifornia

Steve Woźniak po raz pierwszy zmontował mikrokomputer Apple I w 1975 roku Klub komputerowy Homebrew spotkanie w Dolinie Krzemowej. Woźniak powiedział, że podstawową maszyną był „pierwszy raz w historii, gdy ktoś wpisał znak na klawiaturze i zobaczył, że pojawia się na ekranie swojego komputera bezpośrednio przed nim”.

Inny członek klubu, Steve Jobs, pomógł sprzedać 50 zamówień maszyny za 500 USD każde do lokalnego sklepu komputerowego. Sukces sprzedaży sprawił, że para przekroczyła 50 000 USD i zachęciła ich do pracy nad Apple II.

Reszta jest historią.

Źródło: Nici Mentalne

# 8 Sklep spożywczy (1938)

Źródło obrazu: Wikipedia

Założyciele – Lee Byung-chul

Pierwsza lokalizacja – Seul, Korea Południowa

Firma Samsung została założona jako sklep handlu spożywczego 1 marca 1938 r. Przez Lee Byung-Chull. Rozpoczął swoją działalność w Taegu w Korei, handlując makaronem i innymi towarami produkowanymi w mieście i wokół niego oraz eksportując je do Chin i prowincji.

Po wojnie koreańskiej i podczas pchnięcia kraju do uprzemysłowienia firma z powodzeniem rozwinęła się w przemysł tekstylny.

Wkrótce pojawiły się nowe spółki zależne, takie jak Samsung Heavy Industries, Samsung Shipbuilding i Samsung Precision Company.

Samsung po raz pierwszy wszedł do branży elektronicznej w 1969 roku z kilkoma oddziałami elektronicznymi – ich pierwszymi produktami były czarno-białe telewizory. W latach 70. firma zaczęła eksportować produkty elektroniki domowej za granicę.

Źródło: Britannica

# 9 Automatic Loom (1926)

Źródło obrazu: Toyota

Założyciele – Kiichiro Toyoda

Pierwsza lokalizacja – Nagoja, Japonia

Toyota została założona w 1926 r. Jako Toyoda Automatic Loom Works, Ltd. przez Sakichi Toyoda, wynalazcę serii ręcznych i napędzanych maszynowo krosien. Najbardziej imponujący z nich to automatyczny krosno Toyoda, typ G, całkowicie automatyczne krosno szybkie z możliwością zmiany promów bez zatrzymywania się i dziesiątkami innych innowacji. W tym czasie był to najbardziej zaawansowany krosno na świecie, zapewniające znaczną poprawę jakości i dwudziestokrotny wzrost wydajności.

W 2007 r. Ta maszyna została zarejestrowana jako pozycja nr 16 w japońskim dziedzictwie inżynierii mechanicznej jako „przełomowe osiągnięcie, które posunęło światowy przemysł tekstylny i położyło podwaliny pod rozwój grupy Toyota”.

Źródło: Wikipedia

# 10 Memory Chip (1969)

Źródło obrazu: Intel_africa

Założyciele – Gordon Moore, Robert Noyce

Pierwsza lokalizacja – Mountain View, Kalifornia

Firma Intel została założona w Mountain View w Kalifornii w 1968 roku przez Gordona E. Moore'a (znanego z „prawa Moore'a”), chemika oraz Roberta Noyce'a, fizyka i współtwórcy układu scalonego.

Kiedy Intel zaczął, nie produkowali procesorów, ponieważ są teraz znani, tworzyli pamięć. W szczególności SRAM, DRAM i EPROM. Pierwszym produktem Intela wydanym w kwietniu 1969 r. Była 3101 64-bitowa pamięć SRAM. Został wykonany w nowym, szybkim procesie bipolarnym Schottky'ego. To sprawiło, że jest bardzo szybki (czasy dostępu 60ns), ale bardzo głodny energii. Rozproszył 525 mW, ponad pół wata, dla 64-bitowej pamięci.

Źródło: Shack CPU

# 11 Image Computer (1986)

Źródło obrazu: wikipedia

Założyciele – Edwin Catmull, Alvy Ray Smith, Steve Jobs

Pierwsza lokalizacja – Richmond, Kalifornia

Pixar został założony jako The Graphics Group, która jest jedną trzecią działu komputerowego Lucasfilm, który został uruchomiony w 1979 roku wraz z zatrudnieniem dra Eda Catmulla z New York Institute of Technology (NYIT), gdzie był odpowiedzialny za komputer Graphics Lab (CGL). W NYIT naukowcy byli pionierami wielu technik tworzenia CG – w szczególności wynalezienia „kanału alfa”.

Początkowo Pixar był wysokiej klasy producentem sprzętu komputerowego, którego głównym produktem był Pixar Image Computer, system sprzedawany głównie agencjom rządowym i społeczności medycznej. Jednym z nabywców Pixar Image Computers było Disney Studios, którego korporacyjny rodzic ostatecznie stałby się najważniejszym partnerem.

Źródło: Fandom

# 12 Usługa płatności online (1998)

Źródło obrazu: Paypal

Założyciele – Ken Howery, Luke Nosek, Max Levchin, Peter Thiel, Yu Pan Russel Simmons, Elon Musk

Pierwsza lokalizacja – Palo Alto, Kalifornia

PayPal został założony w grudniu 1998 roku jako Confinity, firma opracowująca oprogramowanie zabezpieczające do urządzeń przenośnych. Confinity został założony przez Maxa Levchina, Petera Thiela, Luke'a Noska, Kena Howery'ego, Yu Pan i Russela Simmonsa.

PayPal został opracowany i uruchomiony jako usługa przekazów pieniężnych w Confinity w 1999 roku.

W marcu 2000 r. Confinity połączyła się z X.com, firmą bankowości internetowej założoną przez Elona Muska. Musk był optymistycznie nastawiony do przyszłego sukcesu firmy zajmującej się przekazami pieniężnymi, którą rozwijał Confinity.

W październiku tego roku Musk podjął decyzję, że X.com zakończy swoje inne operacje bankowości internetowej i skoncentruje się na serwisie pieniężnym PayPal. Firma X.com została następnie przemianowana na PayPal w 2001 roku i szybko się rozwijała przez cały rok, aż dyrektorzy firmy zdecydowali się upublicznić PayPal w 2002 roku.

Źródło:Wikipedia

# 13 Usługa mikroblogowania (2006)

Źródło obrazu: codzienna poczta

Założyciele – Jack Dorsey, Noah Glass, Biz Stone, Evan Williams

Pierwsza lokalizacja – San Francisco, Kalifornia

Twitter powstał w 2006 roku, kiedy firma podcastingowa Odeo zdała sobie sprawę, że musi się na nowo wynaleźć i zaczęła burzę mózgów nowych kreatywnych pomysłów. Jack Dorsey przedstawił pomysł stworzenia SMS-a, który pozwoliłby użytkownikowi komunikować się z małą grupą ludzi.

Twitter był najpierw nazywany „statusem”, dopóki grupa nie przeszukała w słowniku nazwisk i nie znalazła Twittera, który idealnie do niego pasuje. Oryginalna nazwa produktu to twttr.

Prace nad projektem rozpoczęły się 21 marca 2006 r., Kiedy Dorsey opublikowała pierwszą wiadomość na Twitterze: „właśnie konfiguruję mój twttr”. Prototyp twittera został przetestowany jako usługa wewnętrzna dla pracowników Odeo, ale później został udostępniony publicznie w lipcu 2006 roku.

W październiku 2006 r. Jack Dorsey, Biz Stone i Evan Williams utworzyli Obvious Corporation wraz z innymi członkami Odeo. Następnie wykupili Odeo od inwestorów i innych akcjonariuszy. W kwietniu 2007 roku Twitter stał się własną firmą.

Źródło: Profil Rehab

# 14 Fast-Food Restaurant (1955)

Źródło obrazu: Mcdonalds

Założyciele – Richard McDonald, Maurice McDonald

Pierwsza lokalizacja – San Bernardino, Kalifornia

W 1937 r. Patrick McDonald otworzył stoisko z jedzeniem „Airdrome” na Huntington Drive (Route 66) w pobliżu lotniska Monrovia w Monrovia w hrabstwie Los Angeles, gdzie hot dogi były jednym z pierwszych sprzedawanych przedmiotów. Hamburgery zostały później dodane do menu za dziesięć centów z sokiem pomarańczowym za pięć centów. W 1940 r. Synowie Maurice i Richard przenieśli cały budynek do San Bernardino w Kalifornii. Restauracja została przemianowana na „McDonald's Bar-B-Que” i miała 25 pozycji w menu, głównie z grilla.

W 1954 r. Ray Kroc, sprzedawca maszyn Multimixer do koktajli mlecznych marki Prince Castle, dowiedział się, że bracia McDonald używają ośmiu jego maszyn w restauracji San Bernardino. Jego ciekawość była rozbudzona i poszedł obejrzeć restaurację. Dołączył do niego dobry przyjaciel Charles Lewis, który zasugerował Krocowi kilka ulepszeń przepisu na burger McDonald's.

Kroc był pod takim wrażeniem restauracji braci, że zaproponował utworzenie krajowej franczyzy, zaczynając od „oryginalnego” Mcdonaldsa (jak wiemy dzisiaj) w Des Plaines, Illinois, niedaleko Chicago. Zaczęło się od prostego menu składającego się z dziewięciu pozycji, w tym burgerów, frytek, koktajli mlecznych, soków i mleka.

Źródło: Wikipedia

# 15 Dystrybucja japońskich butów (1964)

Źródło obrazu: Cnn

Założyciele – Bill Bowerman, Phil Knight

Pierwsza lokalizacja – Eugene, OR

Początki Nike można przypisać papierowi szkolnemu dla klasy małej firmy. Phil Knight został zapisany do Stanford Graduate School of Business, kiedy wpadł na pomysł japońskiej firmy obuwniczej, która produkowała produkty wysokiej jakości po niższych kosztach niż niemieckie marki dominujące w tym czasie na rynku. Temat jego eseju zatytułowanego „Czy japońskie buty sportowe mogą zrobić z niemieckimi butami sportowymi Co japońskie aparaty zrobiły z niemieckimi aparatami?” Zainspirował go do założenia prawdziwej firmy w 1964 roku. Nike – wówczas firma Blue Ribbon Sports – zaczęła jako dystrybutor Buty do biegania Onitsuka Tiger wyprodukowane w Japonii. Knight początkowo sam sprzedał buty z tyłu swojego kombi na torze Oregon University.

Źródło: Nici Mentalne

# 16 Animacja „Alice Comedies” (1923)

Źródło obrazu: wikipedia

Założyciele – Walt Disney, Roy O. Disney

Pierwsza lokalizacja – Los Angeles, Kalifornia

Alice Comedies to seria animowanych kreskówek stworzonych przez Walta Disneya w latach dwudziestych XX wieku, w których mała dziewczynka Alice o imieniu Alice (pierwotnie grana przez Virginię Davis) i animowany kot o imieniu Julius przeżywają przygody w animowanym krajobrazie.

Disney, Ub Iwerks i ich współpracownicy stworzyli pierwszą Alice Comedy, jednobębnowy (dziesięciominutowy) krótki temat zatytułowany Alice's Wonderland, wciąż kierując nieudanym studiem Laugh-O-Gram w Kansas City w stanie Missouri. Po ukończeniu filmu studio zbankrutowało i zostało zmuszone do zamknięcia. Po zebraniu pieniędzy, pracując jako niezależny fotograf, Disney kupił bilet w jedną stronę do Los Angeles w Kalifornii, aby zamieszkać ze swoim wujem Robertem i bratem Royem. W Kalifornii Disney nadal wysyłał propozycje serialu Alice, mając nadzieję na umowę dystrybucyjną, która została ostatecznie zorganizowana przez Winkler Pictures, prowadzoną przez Margaret J. Winkler i jej narzeczonego Charlesa Mintza.

Choć uważane za słodkie i zabawne w swoim czasie, komedie Alice zawierają treści, które można dziś uznać za zaskakujące i nieco surowe. Chociaż Alice jest małą dziewczynką, spędza większość czasu, unikając niebezpieczeństwa, a nawet zostaje porwana przez kreskówkowych złoczyńców, zagrożonych takimi niebezpieczeństwami, jak przywiązanie do kłody w tartaku. Chociaż wszystkie zagrożenia Alicji są rysunkami z kreskówek, niektórym może się wydawać, że obrazy są nieco niepokojące z powodu młodego wieku postaci i faktu, że jest ona prawdziwą osobą, lub mogą uznać ją za beztroską i zabawną, ze względu na portret .

Źródło: Fandom

# 17 Coffee Shop (1971)

Źródło obrazu: BBC

Założyciele – Jerry Baldwin, Zev Siegl, Gordon Bowker

Pierwsza lokalizacja – Seattle, WA

Pierwszy Starbucks został otwarty w Seattle w stanie Waszyngton 31 marca 1971 r. Przez trzech partnerów, którzy spotkali się podczas studiów na uniwersytecie w San Francisco: nauczyciel języka angielskiego Jerry Baldwin, nauczyciel historii Zev Siegl i pisarz Gordon Bowker zostali zainspirowani do sprzedaży wysokiej jakości ziarna kawy i sprzęt autorstwa przedsiębiorcy palącego kawę Alfreda Peeta po tym, jak nauczył ich stylu pieczenia ziaren. Bowker przypomina, że ​​Terry Heckler, z którym Bowker był właścicielem agencji reklamowej, uważał, że słowa zaczynające się na „st” są mocne. Założyciele przeprowadzili burzę mózgów na liście słów zaczynających się od „st” i ostatecznie wylądowali w „Starbo”, górniczym miasteczku w Cascade Range. Stamtąd grupa przypomniała sobie „Starbuck”, nazwisko głównego partnera w książce Moby-Dick. Bowker powiedział: „Moby-Dick nie miał nic wspólnego z Starbucks; wydawało się, że dźwięk ma sens. ”

Pierwszy sklep Starbucks miał siedzibę w Seattle przy 2000 Western Avenue w latach 1971–1976. Ta kawiarnia została później przeniesiona na Pike Place w 1912 roku. W tym czasie firma sprzedawała tylko palone ziarna kawy i nie zaparzyła jeszcze kawy do sprzedaży. W pierwszym roku działalności kupili zielone ziarna kawy od Peeta, a następnie zaczęli kupować bezpośrednio od producentów.

Źródło: Wikipedia

Gra nr 18 „Zombi” (1986)

Źródło obrazu: ubisoft

Założyciele – Christian Guillemot, Claude Guillemot, Gérard Guillemot, Michel Guillemot, Yves Guillemot

Pierwsza lokalizacja – Carentoir, Francja

Ubisoft Entertainment to francuska firma zajmująca się grami wideo z siedzibą w Montreuil i kilkoma studiami deweloperskimi na całym świecie.

Rodzina Guillemot stała się firmą wspierającą rolnictwo dla rolników w prowincji Bretanii w północno-zachodniej Francji i pobliskich regionach, w tym w Wielkiej Brytanii. Pięciu synów rodziny – Christian, Claude, Gérard, Michel i Yves – pomagało w sprzedaży, dystrybucji, księgowości i zarządzaniu firmą wraz z rodzicami przed rozpoczęciem studiów. Cała piątka zdobyła doświadczenie biznesowe na uniwersytecie, które wróciła do rodzinnej firmy, aby pomóc ją ulepszyć, w czasach, gdy firmy rolnicze zaczęły słabnąć. Bracia wpadli na pomysł dywersyfikacji, aby sprzedawać rolnikom inne użyteczne produkty; Claude zaczął od sprzedaży nośników audio CD, a później bracia rozszerzyli się na komputery i dodatkowe oprogramowanie, które obejmowało gry wideo.

Na początku lat 80. zobaczyli, że koszty zakupu komputerów i oprogramowania od francuskiego dostawcy były droższe niż zakup tych samych materiałów w Wielkiej Brytanii i wysyłki do Francji, i wpadli na pomysł sprzedaży wysyłkowej wokół komputerów i oprogramowanie. Ich matka powiedziała, że ​​mogą założyć własny biznes w ten sposób, pod warunkiem, że sami będą nim zarządzać i równo podzielą jego udziały między piątkę. Ich pierwszym biznesem była firma Guillemot Informatique, założona w 1984 roku.

Początkowo sprzedawali tylko za pośrednictwem sprzedaży wysyłkowej, ale wkrótce otrzymywali zamówienia od francuskich detalistów, ponieważ byli w stanie podciąć innych dostawców nawet o 50% kosztów nowych tytułów. W 1986 r. Firma zarabiała około 40 milionów franków francuskich (w tym czasie około 5,8 miliona USD). W 1985 roku bracia założyli Guillemot Corporation dla podobnej dystrybucji sprzętu komputerowego. W miarę wzrostu zapotrzebowania bracia uznali, że oprogramowanie do gier wideo stało się lukratywną własnością, i postanowili wejść w stronę rozwoju branży, mając już wgląd w stronę publikacji i dystrybucji. 28 marca 1986 Nazwa „Ubi Soft” została wybrana do reprezentowania „wszechobecnego” oprogramowania.

Zombi, przygodowa gra akcji z ikonami, była pierwszą publikacją Ubi Soft wydaną w 1986 roku.

Źródło: Wikipedia

# 19 College Social Network (2004)

Źródło obrazu: Wikipedia

Założyciele – M.Zuckerberg, Eduardo Saverin, Andrew McCollum, Dustin Moskovitz, Chris Hughes

Pierwsza lokalizacja – Cambridge, MA

Facebook został po raz pierwszy znany jako FaceMash i został założony w 2003 roku przez Marka Zuckerberga. Zuckerberg napisał oprogramowanie dla strony Facemash, gdy był na drugim roku studiów. Strona została stworzona jako rodzaj „gorącej lub nie” gry dla studentów Harvardu. Witryna pozwoliła odwiedzającym porównać dwa zdjęcia kobiet studentek obok siebie i pozwolić im zdecydować, kto jest gorący, czy nie.

Po braku popularności i kontrowersji, strona została rozbudowana przez Zuckerberga, wraz z Eduardo Saverinem, Andrew McCollumem, Dustinem Moskovitzem i Chrisem Hughesem, a nazwa została zmieniona na TheFacebook w 2004 roku. Początkowo członkostwo zostało ograniczone przez założycieli do studentów Harvarda, ale został rozszerzony na inne uczelnie w rejonie Bostonu, Ivy League, i stopniowo większość uniwersytetów w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie, korporacje, a do września 2006 r., do wszystkich posiadających prawidłowy adres e-mail oraz wymaganego wieku 13 lat i starszych.

Źródło: Wikipedia

Gra nr 20 „Hard Hat Mack” (1982)

Źródło obrazu: Luca Tessitore

Założyciele – Trip Hawkins

Pierwsza lokalizacja – San Mateo, Kalifornia

Hard Hat Mack to gra platformowa opracowana przez Michaela Abbota i Matthew Alexandra dla Apple II, która została wydana przez Electronic Arts w 1983 roku. Porty dla rodziny Atari 8-bit i Commodore 64 zostały wydane jednocześnie. Jest to jedna z pierwszych partii pięciu gier Electronic Arts, a EA nazywa ją „prawdziwie pierwszą grą EA”.

Co jeszcze było w początkowym składzie EA? Oprócz Hard Hat Mack firma wydała także Archon: The Light and the Dark, M.U.L.E, Worms? Oraz Axis Assassin.

Źródło: EA

. (tagsToTranslate) próba (t) marki (t) biznes (t) firmy (t) słynny (t) produkt (t) Uruchomienie