11 sposobów na podniesienie poziomu serotoniny w mózgu. Naturalnych!

Serotonina reguluje praktycznie wszystko – od apetytu, poprzez cykle snu aż do popędu seksualnego. Zły nastrój może wynikać właśnie z niskiego poziomu serotoniny. Stosuj te 11 porad, aby zapobiec niechcianym skutkom ubocznym niskiego poziomu tej substancji.

1. Tryptofan.

Jest to aminokwas, który reguluje produkcję serotoniny w mózgu. Jeśli zwiększysz poziom tryptofanu, będziesz na dobrej drodze do osiągnięcia pełni szczęścia! Znajdziesz go w: chudym mięsie, jajach, produktach mlecznych. Jeżeli jesteś weganem, nie martw się – zjedz orzechy i nasiona.

2. Idź na masaż.

Wszyscy wiemy, że po masażu człowiek czuje się znacznie lepiej. Wbrew przekonaniom, nie dzieje się tak tylko i wyłącznie za sprawą rozładowania napięcia w mięśniach. Badania wykazują, że po sesji masażu poziom kortyzolu spada nawet o 30%. Nadmiar kortyzolu może powodować hamowanie wydzielania serotoniny.

3. Zwiększ dawkę witaminy B.

Wszystkie witaminy z grupy B pozytywnie oddziałują na nasze zdrowie, ale witaminy B12 i B6 wspomagają produkcję serotoniny w mózgu. Suplementacja witaminą B może pomóc w zwalczaniu depresji u osób starszych. Zazwyczaj wystarczy dawka 50-100 mg dziennie, ale najlepiej będzie, jeśli skonsultujesz się z lekarzem, który doradzi Ci w tym temacie.

4. Rozkoszuj się słońcem.

Przebywając na słońcu momentalnie uruchamiasz proces produkcji serotoniny. Wymówką nie będzie pochmurny dzień, ponieważ nawet podczas zachmurzenia nasze ciało odbiera nikłe – ale zawsze – promienie słoneczne. Wystarczy 20-30 minut na świeżym powietrzu aby poczuć się lepiej!

5. Dodaj magnez do swojej diety.

Możesz sądzić, że ten minerał jest mało istotny, jednak w rzeczywistości jego niedobór może być groźny. Magnez nie tylko wpływa na pobudzenie produkcji serotoniny, ale pomaga też kontrolować ciśnienie krwi i reguluje pracę nerek.

6. Myśl pozytywnie.

Wpływ na neuroprzekaźniki mają nie tylko czynniki zewnętrzne, czyli dieta czy promienie słoneczne, ale również nasze pozytywne uczucia, dobre samopoczucia. Znajdź rzeczy, dzięki którym czujesz się dobrze i rób je codziennie.

7. Zmniejsz spożycie cukru.

Ciekawym jest, że jednym ze skutków i zarazem objawów niskiego poziomu serotoniny jest głód na pokarmy o wysokiej zawartości cukrów. Insulina jest potrzebna w procesie produkcji serotoniny. Chroń swoje ciało przed chorobami serca i cukrzycą, spożywaj zdrowe jedzenie, które naturalnie podnosi poziom serotoniny.

8. Medytuj.

Medytacja przyspiesza produkcję kwasu potrzebnego do wydzielania serotoniny. W dodatku, medytacja zmniejsza poziom stresu przeciwdziałając stanom zapalnym.

9. Ćwicz częściej.

Sprawdź swój grafik i spróbuj w niego wcisnąć dodatkowy czas na trening. Każda aktywność fizyczna będzie dobra dla Twojego ciała, wyższy poziom serotoniny i endorfin sprawi, że natychmiast poczujesz się lepiej!

10. Zażywaj witaminę C.

Najnowsze badania wskazują na bezpośredni związek poziomu witaminy C z naszym nastrojem. Ta witamina wykazuje działanie antydepresyjne, a jedna z grup naukowców dowiodła, że grupa osób zażywających większe ilości witaminy C poczuła się lepiej w ciągu zaledwie tygodnia. Prawdopodobnie jest to związane z tym, że stymuluje ona wydzielanie dopaminy i epinefryny, dzięki którym nasza samopoczucie się polepsza. Jedz dużo pomarańczy, papryk i pomidorów!

11. Poprawiaj swoje samopoczucie, aby zmniejszyć poziom stresu.

Cały sekret tkwi w zmniejszaniu kortyzolu, który blokuje produkcję serotoniny. Jeżeli jesteś osobą, która w większości skupia się na innych, zamiast na sobie, musisz popracować nad zmianą tych nawyków. Zadbaj o swoje dobre samopoczucie, stwórz listę 10 rzeczy, które sprawiają, że jesteś szczęśliwy i codziennie rób co najmniej jedną z nich!

czytaj również: Wycisz te 6 niebezpiecznych, wewnętrznych dialogów, które blokują moc Twojego mózgu!