11 korzyści płynących z mleka migdałowego, o których nie miałeś pojęcia!

Jeżeli szukasz alternatywy dla zwykłego, krowiego mleka, mamy dla Ciebie dobrą wiadomość. Możesz być weganem lub po prostu nie przepadać za smakiem mleka krowiego. Mleko migdałowe co prawda nie zapewni Ci tak dużej ilości białka i wapnia co tradycyjne mleko, dlatego pamiętaj by uzupełniać braki tych minerałów z innych źródeł. Jedna szklanka mleka migdałowego ma 1 g białka i 2 mg wapnia, podczas gdy w mleku krowim znajdziemy aż 8 g białka i 300 mg wapnia. Podobnie jak w przypadku innych artykułów spożywczych, sprawdzaj etykiety, porównuj różne mleka migdałowe i wybierz to, które będzie miało jak najmniej konserwantów i innych niepotrzebnych składników.

11 korzyści płynących z picia mleka migdałowego

1. Pomaga utrzymać wagę.

Jedna szklanka mleka migdałowego zawiera tylko 60 kalorii, podczas gdy w mleku krowim 3,2% znajdziemy 146 kalorii, w 2% 122 kalorie, w 1,5% 102 kalorie i w w 0,5% 86 kalorii. Dlatego takie mleko stanowi idealny zamiennik jeżeli dbasz o linię i starasz się zachować obecną wagę lub zrzucić zbędne kilogramy.

2. Zdrowe serce.

W mleku migdałowym nie znajdziesz ani cholesterolu ani tłuszczów nasyconych. Ma ono niską zawartość sodu i jest bogate w dobre tłuszcze (omega kwasy tłuszczowe, które można znaleźć w rybach). Dzięki temu zapobiega wysokiemu ciśnieniu krwi i chorobom serca.

3. Mocne kości.

Mimo że nie zawiera tyle wapnia co normalne mleko, mleko migdałowe zawiera 30 procent zalecanej dziennej dawki wapnia, a także 25 procent zalecanej ilości witaminy D. Te dwa składniki zmniejszą ryzyko zapalenia stawów, osteoporozy i poprawiają układ odpornościowy. Wpływają pozytywnie także na zdrowe, mocne zęby.

4. Promienna cera.

Mleko migdałowe zawiera 50% zalecanej dziennej dawki witaminy E, która zawiera właściwości przeciwutleniające istotne dla zdrowia skóry, ponieważ ochraniają ją przed promieniami słonecznymi.

5. Prawidłowy poziom cukru we krwi.

Mleko migdałowe bez dodatków ma niską zawartość węglowodanów, co oznacza, że nie przyczyni się do wzrostu poziomu cukru we krwi. Z powodu niskiego indeksu glikemicznego we krwi, organizm będzie wykorzystywał węglowodany jako źródło energii, zamiast przechowywać je w postaci tłuszczu.

6. Siła mięśni i ich regeneracja.

Mimo że, jak wspomnieliśmy, szklanka mleka migdałowego zawiera tylko 1 g białka, zawiera wiele witamin z grupy B, takich jak żelazo i ryboflawina, które są ważne zarówno dla wzrostu mięśni, jak i ich regeneracji, np. po ciężkim treningu.

7. Układ trawienny.

W jednej porcji mleka migdałowego znajdziemy 1 g błonnika, który wspomoże procesy trawienne.

8. Nie zawiera laktozy.

Nietolerancja laktozy dotyczy dużej liczby ludności, bo aż prawie 25%. Oznacza to, że mają oni problem z przetwarzaniem cukru zawartego w mleku krowim. Mleko migdałowe będzie idealnym substytutem dla zwykłego mleka.

9. Lepszy smak.

Mleko migdałowe ma swój unikalny, delikatny smak. Z powodzeniem można je wykorzystywać w przepisach z mlekiem krowim. Będzie miało taką samą konsystencję i nieznacznie zmieni smak potraw.

10. Nie wymaga chłodzenia.

Mleka migdałowego nie trzeba trzymać w lodówce. Dzięki temu możesz zabrać je ze sobą gdziekolwiek idziesz. Wystarczy przechowywać je w temperaturze pokojowej.

11. Łatwe w pozyskiwaniu.

Dojenie krowy może być uciążliwe. Jednak mleko migdałowe możesz zrobić sam w domu. Zmiel migdały i zmieszaj je w blenderze z wodą. Następnie przefiltruj pulpę przez sitko, aby oddzielić ją od cieczy.

Oto jeden ze wspaniałych przepisów na domowe mleko migdałowe:

Przepis na około 4 filiżanki. Czas przygotowania: 30 minut + 8-12 godzin na moczenie się migdałów.
Przygotuj:
1 i ½ szklanki surowych migdałów
1 łyżka syropu klonowego
½ łyżeczki ekstraktu waniliowego
sól
zmielony cynamon – wedle uznania, dla smaku
świeżo zmielona gałka muszkatołowa – wedle uznania, dla smaku

  1. Włóż migdały do miski i zalej wodą, tak aby znajdowały się 2 cm pod powierzchnią. Zostaw je w temperaturze pokojowej na 8-12 godzin.
  2. Zagotuj wodę w czajniku. Odcedź migdały i przełóż je do blendera. Dodaj 1 szklankę wody o temperaturze pokojowej i blenduj przez 1-2 minuty. Powinna utworzyć się pasta. Przełóż pastę do miski i dodaj 2 szklanki wrzącej wody. Pozostaw na 10 minut.
  3. Przełóż pastę na sitko umieszczone nad dużą miską. Wyciskaj sok z pasty tylną częścią łyżki. Pozostałe zmielone migdały możesz wykorzystać do czegoś innego.
  4. Dodaj do wyciśniętego mleka syrop klonowy, wanilię, sól i gałkę muszkatołową. Wymieszaj trzepaczką. Przechowuj mleko w lodówce przez kilka dni w szczelnie zamkniętym pojemniku. Wymieszaj przed podaniem.

źródło: lifehack

przeczytaj również:10 produktów, których nie należy spożywać na pusty żołądek, jeśli chcesz poprawić trawienie